Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie. Cookie nám v žiadnom prípade neposkytujú prístup k vášmu počítaču alebo akýmkoľvek informáciam o Vás, okrem údajov, ktoré budete chcieť zdieľať s nami. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia.
Všeobecné podmienky STNG
Všeobecné obchodné podmienky
spoločnosti ST. NICOLAUS Group a.s. pre predaj tovarov
Preambula
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti ST. NICOLAUS Group a.s. pre predaj tovarov (ďalej len „VOP“) upravujú právne vzťahy spoločnosti ST. NICOLAUS Group a.s., so sídlom so sídlom Trnavská cesta 100, 821 01 Bratislava – mestská časť Ružinov, identifikačné číslo 35 880 821, zapísanej v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava III, oddiel Sa, vložka číslo 3305/B (ďalej len „predávajúci“) a jej odberateľov (ďalej len „kupujúci“ a spoločne s predávajúcim ďalej len „zmluvné strany“) pri predaji tovarov na základe rámcovej kúpnej zmluvy, kúpnej zmluvy, alebo inej obdobnej zmluvy uzavretej medzi zmluvnými stranami, alebo iného právneho úkonu, predmetom ktorého bude odplatné dodanie tovaru predávajúcim kupujúcemu (ďalej len „zmluva”).
- Predajom tovaru sa na účely týchto VOP rozumie najmä dodávka tovaru pre supermarket, hypermarket, potraviny, ktoré sú súčasťou obchodnej siete zastrešujúcej viacero prevádzok, alebo pre veľké celoslovenské veľkoobchody („ďalej len „veľkorozvoz“) alebo dodávka tovaru (i) odberateľovi zo segmentu HORECA, čím sa myslí najmä hotel alebo iné ubytovacie zariadenie, reštaurácia, bar, pohostinstvo, kaviareň, bufet, bistro, prevádzka rýchleho občerstvenia, zábavné centrum alebo cateringová spoločnosť, (ii) nezávislým malým potravinám, ktoré nie sú súčasťou obchodnej siete zastrešujúcej viacero prevádzok a (iii) malým lokálnym veľkoskladom, ktoré nie sú súčasťou obchodnej siete zastrešujúcej viacero prevádzok (ďalej len „malorozvoz“).
- Pokiaľ zmluva uzavretá medzi zmluvnými stranami neurčuje inak, má sa za to, že obchodné podmienky obsiahnuté v týchto VOP sú jej neoddeliteľnou súčasťou. Odchylné písomné dojednania zmluvných strán v zmluve však majú prednosť pred znením obchodných podmienok obsiahnutých v týchto VOP.
- Zmluvné strany vyvinuli maximálne úsilie, aby zmluvné dojednania uvedené v zmluve a v týchto VOP boli v súlade s platným právom, najmä zákonom č. 91/2019 Z.z. o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 91/2019”).
- Tieto VOP sú zverejnené na webovom sídle predávajúceho https://www.nicolaus.sk/vseobecne-podmienky.
Čl. I
Uzatváranie jednotlivých kúpnych zmlúv
- Návrh na uzavretie jednotlivej kúpnej zmluvy s predávajúcim podáva kupujúci formou objednávky zadanej prostredníctvom B2B portálu predávajúceho, e-mailom na e-mailovej adrese uvedenej v zmluve, telefonicky prostredníctvom zákazníckej linke predávajúceho, osobne alebo telefonicky prostredníctvom obchodného zástupcu predávajúceho (ďalej len „objednávka“). Pokiaľ v zmluve nie je uvedené inak, platí, že jednotlivá kúpna zmluva sa považuje za uzavretú okamihom doručenia objednávky kupujúceho predávajúcemu.
- Pokiaľ v zmluve nie je uvedené inak, platí že hodnota tovaru, ktorý tvorí predmet objednávky, musí byť v prípade malorozvozu minimálne 175 EUR (bez DPH); v opačnom prípade jednotlivá kúpna zmluva podľa bodu 1. nevznikne a predávajúcemu nevznikne povinnosť kupujúcemu tovar na základe objednávky dodať.
- Predávajúci nemá povinnosť dodať kupujúcemu objednaný tovar a jednotlivá kúpna zmluva zanikne, ak predávajúci oznámi kupujúcemu, že mu nemôže dodať tovar za podmienok podľa jeho objednávky v lehote 1 pracovného dňa od doručenia objednávky. Súčasne s oznámením o nemožnosti dodania tovaru v súlade s predchádzajúcou vetou predávajúci kupujúcemu predloží návrh zmien podmienok dodania tovaru (napr. zmena v množstve, druhu tovaru, čase dodania a pod.) Ak kupujúci v lehote 1 pracovného dňa od obdržania návrhu zmien neoznámi predávajúcemu, že s navrhnutými zmenami súhlasí, jednotlivá kúpna zmluva nevznikne.
- Objednávka kupujúceho musí obsahovať aspoň nasledujúce údaje:
- obchodné meno, sídlo, identifikačné číslo kupujúceho,
- množstvo a špecifikáciu objednávaného tovaru, vrátane identifikačného čísla tovaru a jeho čiarového kódu v súlade so zmluvou,
- miesto dodania tovaru, ak ním nie je miesto dodania tovaru uvedené v zmluve, alebo ak kupujúci požaduje dodanie tovaru na viacero miest,
- lehotu, v ktorej má byť tovar dodaný (požadovaný termín dodávky),
- číslo objednávky, dátum vystavenia objednávky a číslo rámcovej kúpnej zmluvy, na základe ktorej kupujúci objednávku zadáva,
- podpis oprávnenej osoby za kupujúceho s odtlačkom pečiatky kupujúceho; to neplatí pre objednávku, odoslanú elektronicky, telefonicky alebo osobne.
- Kupujúci je povinný uskutočniť objednávku najmenej 2 pracovné dni pred najbližším termínom uvedeným v harmonograme plánovaného rozvozu tovaru podľa čl. II bod 2.1. (ďalej len „harmonogram rozvozu tovaru“), alebo 2 pracovné dni pred požadovaným termínom dodania tovaru, pokiaľ kupujúci požaduje doručenie tovaru mimo harmonogramu rozvozu tovaru, alebo pokiaľ sa harmonogram rozvozu tovaru na kupujúceho nevzťahuje.
Čl. II
Základné obchodné podmienky
platné pre jednotlivé kúpne zmluvy
1. Predmet plnenia
- Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar, ktorého akosť bude v súlade s požiadavkami kupujúceho stanovenými v zmluve, previesť na neho vlastnícke právo k tomuto tovaru a kupujúci sa zaväzuje dohodnutým spôsobom spolupôsobiť, tovar prevziať a zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu v dohodnutej výške.
- Predávajúci sa zaväzuje, že kupujúcemu dodá tovar v súlade s podmienkami jednotlivej kúpnej zmluvy nasledovne:
- v dohodnutom množstve a objeme, prípadne hmotnosti,
- v dohodnutom termíne dodávky,
- do dohodnutého miesta dodania,
- s dohodnutými vlastnosťami a v kvalite v súlade s príslušnými právnymi predpismi,
- s vyznačenými údajmi podľa požiadaviek príslušných právnych predpisov,
- v riadnom obale a pre prepravu riadne vybavený.
2. Čas, miesto dodania a dodacie podmienky
- Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar do dohodnutého miesta dodania v termíne podľa harmonogramu rozvozu tovaru. Harmonogram rozvozu tovaru bude kupujúcemu oznámený obchodným zástupcom predávajúceho. Predávajúci je oprávnený meniť harmonogram rozvozu tovaru, pričom nový harmonogram rozvozu tovaru predávajúci oznámi kupujúcemu ktorýmkoľvek zo spôsobov uvedených v čl. VII bod 1. alebo prostredníctvom obchodného zástupcu predávajúceho. Nový harmonogram rozvozu tovaru sa stáva pre zmluvné strany záväzným okamihom oznámenia zmeny predávajúcim kupujúcemu.
- Kupujúci má právo v objednávke určiť aj iný termín dodania tovaru ako termín podľa harmonogramu rozvozu tovaru, v takom prípade je však povinný znášať náklady na doručenie tovaru.
- V prípade prekážok, ktoré predávajúcemu bránia v splnení jeho povinností dodať tovar kupujúcemu v dojednanom termíne, predlžuje sa lehota na dodanie tovaru o dobu trvania týchto prekážok. Predávajúci sa zaväzuje, že vznik a predpokladanú dobu trvania prekážok podľa prvej vety, kupujúcemu bez zbytočného odkladu oznámi.
- Povinnosť predávajúceho dodať tovar je splnená tým, že kupujúcemu umožní s tovarom nakladať (t.j. tovar prevziať) v dohodnutom mieste dodania.
- Kupujúci sa zaväzuje urobiť všetky úkony, ktoré sú potrebné podľa zmluvy a právnych predpisov na to, aby mu predávajúci mohol tovar dodať. Kupujúci sa zaväzuje bezodkladne vyložiť a prevziať tovar v dohodnutom mieste dodania, najneskôr však do 2 hodín od dodania tovaru na vykládku v prípade veľkorozvozu. V prípade prekročenia limitu podľa predchádzajúcej vety, je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu nákladov na stojné, a to vo výške podľa trhových podmienok, alebo požadovanej dopravcom, v prípade ak je tovar dodávaný externým dodávateľom predávajúceho.
- Ak kupujúci odmietne objednaný tovar prevziať, predávajúci je oprávnený uplatniť si voči nemu nárok na zmluvnú pokutu vo výške 10% z kúpnej ceny za tovar, najmenej však vo výške 200 EUR.
- Kúpna cena
- Pokiaľ nie je v zmluve alebo v jednotlivej kúpnej zmluve uvedené inak, kúpna cena uvedená v zmluve zahŕňa prepravu tovaru do dohodnutého miesta dodania, s výnimkou prepravy tovaru v prípade dodávky tovaru mimo harmonogramu rozvozu tovaru podľa bodu 2.2, kedy náklady na prepravu tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene a kupujúci je povinný ich predávajúcemu nahradiť. Súčasťou kúpnej ceny nie je daň z pridanej hodnoty.
- Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek jednostranne vykonať zmeny v cenníku alebo v sortimente tovaru. Predávajúci sa zaväzuje oznámiť kupujúcemu tieto zmeny bez zbytočného odkladu, spravidla 30dní pred nadobudnutím účinnosti týchto zmien.
- Predávajúcemu vzniká nárok na zaplatenie dohodnutej kúpnej ceny dodaním tovaru (splnením) do dohodnutého miesta dodania.
- Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci zaplatí kúpnu cenu za dodaný tovar na základe faktúry predávajúceho. Faktúra bude obsahovať najmä nasledujúce údaje:
- označenie faktúry a jej číslo,
- obchodné meno, sídlo a identifikačné číslo predávajúceho a kupujúceho,
- predmet dodávky (množstvo a špecifikáciu dodaného tovaru), miesto dodania tovaru a deň splnenia (dodania tovaru),
- deň vystavenia faktúry a lehotu jej splatnosti,
- obchodné meno peňažného ústavu a číslo účtu, na ktorý sa má platiť,
- kúpnu cenu za tovar a celkovú fakturovanú sumu,
- ďalšie náležitosti vyplývajúce z platných právnych predpisov.
- Pokiaľ v zmluve, alebo v jednotlivej kúpnej zmluve nie je uvedené inak, kupujúci je povinný uhradiť faktúru predávajúceho v lehote 14 dní odo dňa jej doručenia kupujúcemu. Peňažný záväzok kupujúceho zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu je splnený pripísaním sumy zodpovedajúcej kúpnej cene na účet predávajúceho. Ak by dojednanie podľa predchádzajúcej vety presiahlo maximálnu splatnosť stanovenú zákonom č. 91/2019 Z.z., na splatnosť kúpnej ceny sa uplatní príslušné ustanovenie tohto zákona. Peňažný záväzok kupujúceho zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu platený prostredníctvom banky je splnený pripísaním platenej sumy na účet predávajúceho v jeho banke.
- Kupujúci potvrdzuje, že v súlade s ustanovením § 71 ods. 1 písm. b) zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o DPH“) súhlasí so zasielaním elektronických faktúr predávajúcim. Kupujúci vyhlasuje, že má výlučný prístup k e-mailovej adrese, ktorú za účelom doručovania elektronických faktúr uviedol. Kupujúci je povinný bezodkladne informovať predávajúceho o akýchkoľvek zmenách, ktoré by mohli mať vplyv na doručovanie elektronických faktúr, najmä o zmene e-mailovej adresy. Predávajúci nezodpovedá za poškodenie údajov dokladu, ktoré boli spôsobené poruchou na telekomunikačnej trase pri použití internetu. V prípade pochybností o doručení elektronickej faktúry sa elektronická faktúra považuje za doručenú po uplynutí troch dní od dňa preukázateľného odoslania faktúry kupujúcemu. Kupujúci je oprávnený udelený súhlas na zasielanie elektronických faktúr odvolať písomnou formou adresovanou predávajúcemu.
- Zmluvné strany sa v zmluve alebo v jednotlivej kúpnej zmluve môžu dohodnúť aj na platbe kúpnej ceny v hotovosti. V prípade, ak výška kúpnej ceny na základe jednotlivej kúpnej zmluvy (vrátane dane z pridanej hodnoty) presahuje sumu 15 000 EUR, túto platbu je povinný kupujúci uskutočniť bezhotovostne, a to aj v prípade, ak si zmluvné strany dohodli platbu kúpnej ceny v hotovosti podľa predchádzajúcej vety.
- Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade dohody o hotovostnej platbe, je kúpna cena splatná pri dodaní tovaru. V prípade, že kupujúci nezaplatí kúpnu cenu súčasne pri dodaní tovaru, predávajúci nie je povinný tovar kupujúcemu odovzdať. Uvedené neplatí v situácii podľa bodu 3.7., kedy sa kúpna cena stáva splatnou na základe faktúry vystavenej predávajúcim za podmienok uvedených v bode 3.5. bez ohľadu na to, že sa zmluvné strany na základe tejto zmluvy dohodli na platbe kúpnej ceny v hotovosti.
- Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že ak bude kupujúci v omeškaní so splnením svojho záväzku zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu, zaväzuje sa predávajúcemu zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 0,1% z dlžnej sumy za každý, aj začatý deň omeškania.
- Prevzatie dohodnutého tovaru
- Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný dodaný tovar prezrieť.
- Prevzatie dodaného tovaru je kupujúci povinný predávajúcemu písomne potvrdiť na dodacom liste. Jedna kópia dodacieho listu zostáva kupujúcemu.
- Nebezpečenstvo škody na tovare a vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho vždy v čase, keď prevezme tovar, alebo ak tak neurobí včas, v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci poruší zmluvu tým, že tovar neprevezme.
- Zodpovednosť za vady a záruka za akosť
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má dodaný tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho a za vady tovaru, ktoré sa vyskytnú po prevzatí dohodnutého tovaru v záručnej dobe. Dĺžka záručnej doby tovaru je vyznačená na jednotlivom tovare.
- Zodpovednosť predávajúceho za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, nevznikne, ak tieto vady boli spôsobené (po prechode nebezpečenstva škody na tovare) vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich predávajúci.
- Kupujúci je povinný o vadách dodaného tovaru bez zbytočného odkladu po ich zistení písomne podať správu predávajúcemu vo forme reklamačného listu, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP. V tejto správe o vadách tovaru musí kupujúci okrem iného vady špecifikovať (opísať a uviesť, ako sa prejavujú).
- Predávajúci sa zaväzuje, že vybaví reklamáciu kupujúceho do 30 dní od doručenia správy o vadách tovaru predávajúcemu. Za vybavenie reklamácie sa považuje uznanie reklamácie za oprávnenú alebo jej odôvodnené odmietnutie. Zmluvné strany sa dohodli, že každú oprávnenú reklamáciu týkajúcu sa chýbajúceho tovaru alebo tovaru dodaného s kvalitatívnymi vadami predávajúci, bez ohľadu na to, čo kupujúci určí vo svojej správe o vadách tovaru, vybaví vždy tak, že:
- kúpna cena za tovar podľa jednotlivej kúpnej zmluvy sa zníži o kúpnu cenu zodpovedajúcu dohodnutému tovaru, ktorý nebol kupujúcemu dodaný a/ alebo o kúpnu cenu dohodnutého tovaru dodaného kupujúcemu s vadami; kupujúci je pritom povinný vrátiť tovar s vadami predávajúcemu. Zmluvné strany sa dohodli, že na kúpnu cenu za vadný alebo chýbajúci tovar, v prípade ak príslušná faktúra za vadný alebo chýbajúci tovar už bola vystavená, kupujúcemu vystaví vždy dobropis, alebo
- bezodplatne dodá pri najbližšej ďalšej dodávke tovaru kupujúcemu chýbajúci tovar alebo náhradný tovar (rovnakého druhu) namiesto vadného tovaru.
Čl. III
Obaly
- Europalety
- V prípade, ak predávajúci dodá kupujúcemu dohodnutý tovar uložený na europaletách, kupujúci sa zaväzuje, že predávajúcemu vráti rovnaké množstvo nepoškodených europaliet vždy ihneď pri dodaní príslušného tovaru. Zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci nie je povinný prevziať europalety odovzdávané neskôr ako je dojednané v predchádzajúcej vete.
- V prípade, ak kupujúci nevráti europalety predávajúcemu ihneď pri dodaní dohodnutého tovaru v zodpovedajúcom množstve alebo mu vráti europalety v poškodenom stave, je kupujúci povinný za každú nevrátenú, poškodenú alebo zničenú europaletu zaplatiť predávajúcemu sumu 15 EUR.
- Nakladanie s vratnými obalmi
- Zmluvné strany sa dohodli, že vratným obalom sa na účely týchto VOP rozumie:
- obalový materiál, ktorý je navrhnutý a vyrobený s cieľom viacerých cyklov používania a je označený symbolom „Z“ s nápisom „ZÁLOHOVANÉ“
- prepravky v ktorých sú obalové materiály podľa bodu a) uložené.
- Predávajúci je povinný počet vratných obalov vždy uviesť v dodacom liste; kupujúci potvrdením dodacieho listu ohľadne dodaného tovaru zároveň potvrdzuje aj prevzatie vratných obalov od predávajúceho. Predávajúci následne množstvo vratných obalov uvedenie aj na faktúre. Cena za vratné obaly je uvedená v cenníku vratných obalov, ktorý tvorí prílohu zmluvy. Zmluvné strany sa dohodli, že cena za vratné obaly bude vždy vyúčtovaná v rámci vyúčtovania kúpnej ceny za dodaný tovar.
- Kupujúci pri objednávke tovaru oznámi predávajúcemu aj množstvo obalov, ktoré pri najbližšom dodaní tovaru vráti predávajúcemu.
- Kupujúci sa zaväzuje vratné obaly rovnakého druhu vrátiť predávajúcemu v nepoškodenom stave, primerane čisté a v takom množstve, v akom ich pri dodaní od predávajúceho prevzal, a to najneskôr do konca kalendárneho štvrťroka, v ktorom bol kupujúcemu dohodnutý tovar vo vratných obaloch dodaný. Zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci na riadne vrátené obaly vystaví kupujúcemu dobropis.
- Kupujúci je povinný kedykoľvek na výzvu predávajúceho odsúhlasiť stav vratných obalov, pričom predávajúci je oprávnený uskutočniť vysporiadanie stavu vratných obalov (ďalej len „obalové konto“) kedykoľvek počas trvania tejto zmluvy.
- Ak dôjde z akéhokoľvek dôvodu k ukončeniu tejto zmluvy, je kupujúci povinný vrátiť predávajúcemu všetky vratné obaly až do výšky obalového konta. Za každý chýbajúci alebo vážne poškodený vratný obal je predávajúci oprávnený vyfakturovať kupujúcemu rozdiel medzi hodnotou vratného obalu uvedenou v cenníku vratných obalov a zaplatenou zálohou a kupujúci sa zaväzuje túto sumu zaplatiť najneskôr do 15 kalendárnych dní odo dňa doručenia faktúry.
- Dojednania zmluvy ohľadne nakladania s vratnými obalmi nie sú dotknuté povinnosti zmluvných strán ohľadne nakladania s obalmi podľa príslušných právnych predpisov.
Čl. IV
Zánik zmluvy
- Zmluvný vzťah založený zmluvou možno skončiť písomnou dohodou zmluvných strán, výpoveďou alebo odstúpením od zmluvy. V prípade zmluvy uzavretej na dobu určitú, zaniká zmluva uplynutím dojednanej doby.
- Vypovedať zmluvu môže ktorákoľvek zmluvná strana z akéhokoľvek dôvodu alebo bez udania dôvodu. Výpoveď musí mať písomnú formu a musí byť doručená druhej strane. Výpovedná doba je 2 mesiace a začne plynúť prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po doručení výpovede druhej zmluvnej strane.
- Zmluvné strany sa dohodli, že ktorákoľvek zmluvná strana je oprávnená odstúpiť od zmluvy, ako aj od jednotlivých už uzavretých kúpnych zmlúv, z nasledovných dôvodov:
- ak bude v zmysle príslušných právnych predpisov vyhlásený na druhú zmluvnú stranu konkurz alebo ak bude povolená reštrukturalizácia alebo ak vznikne reálna hrozba oprávneného konkurzu na majetok alebo oprávnená hrozba reštrukturalizácie, a to z dôvodu existencie zákonných podmienok pre začatie konkurzného konania alebo konania o reštrukturalizácii podľa účinnej právnej úpravy a druhá zmluvná strana na žiadosť oprávnenej zmluvnej strany v lehote najmenej 7 dní existenciu reálnej hrozby konkurzu alebo reštrukturalizácie nevyvráti, alebo
- druhá zmluvná strana vstúpi do likvidácie, alebo
- voči druhej zmluvnej strane bude podaný návrh na exekúciu a zároveň bude odôvodnené riziko, že druhá zmluvná strana nebude schopná riadne a včas plniť svoje záväzky zo zmluvy a na požiadanie oprávnenej zmluvnej strany nezjedná vhodnú a primeranú nápravu, alebo
- druhá zmluvná strana nebude plniť riadne svoje povinnosti voči štátnym orgánom alebo voči svojim zmluvným partnerom alebo voči iným oprávneným osobám alebo ak nastanú iné skutočnosti podstatne zhoršujúce ekonomickú situáciu druhej zmluvnej strany a vznikne v týchto prípadoch odôvodnené riziko, že druhá zmluvná strana nebude schopná riadne a včas plniť záväzky zo zmluvy a na požiadanie oprávnenej zmluvnej strany nezjedná vhodnú a primeranú nápravu, alebo
- ak druhá zmluvná strana poruší ustanovenia zmluvy a nezjedná nápravu ani v dodatočne primeranej lehote, nie kratšej ako 10 dní, ktorú jej za tým účelom určí v písomnej výzve oprávnená zmluvná strana, ak zo zmluvy v konkrétnom prípade nevyplýva iná lehota, alebo
- z iných dôvodov dohodnutých v zmluve alebo ustanovených zákonom.
- Nad rámec dôvodov podľa bodu 3. je predávajúci oprávnený od zmluvy odstúpiť aj v prípade, ak v dôsledku konania kupujúceho bolo zasiahnuté do jeho dobrej povesti, alebo takýto zásah bezprostredne hrozí.
- Každá zmluvná strana sa zaväzuje, že ihneď ako jej bude známe, že nastala niektorá zo skutočností uvedených v bode 3. písm. a) až d), oznámi to bez zbytočného odkladu druhej zmluvnej strane.
- Odstúpenie od zmluvy musí mať písomnú formu a musí byť doručené druhej zmluvnej strane. Účinky odstúpenia nastanú doručením písomného odstúpenia druhej zmluvnej strane.
- Zánikom zmluvy zanikajú všetky práva a povinnosti zmluvných strán podľa zmluvy, s výnimkou dojednaní o náhrade škody, povinnosti mlčanlivosti, riešení sporov medzi zmluvnými stranami, zmluvnej pokute a ďalších dojednaní, ktoré podľa vôle zmluvných strán alebo vzhľadom na svoju povahu majú pretrvať aj po zániku zmluvy. Skončením zmluvy nie sú dotknuté práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z už uzavretých jednotlivých kúpnych zmlúv.
Čl. V
Doručovanie písomností
- Zmluvné strany sa dohodli, že akákoľvek písomnosť doručovaná v súvislosti so zmluvou, vrátane jednotlivých kúpnych zmlúv, sa považuje za doručenú druhej zmluvnej strane v prípade doručovania prostredníctvom
- elektronickej pošty (e-mail) dňom jej odoslania, ak sa nepreukáže opak; alebo
- pošty, kuriérom alebo v prípade osobné doručovania, doručením písomnosti adresátovi s tým, že v prípade doručovania prostredníctvom pošty musí byť písomnosť zaslaná doporučene s doručenkou preukazujúcou doručenie na adresu určenú podľa bodu 2. tohto článku. V prípade doručovania inak ako poštou, je možné písomnosť doručovať aj na inom mieste ako na adrese určenej podľa bodu 2. tohto článku, ak sa na tomto mieste zmluvná strana v čase doručenia zdržuje. Za deň doručenia písomností sa považuje aj tretí deň odo dňa uloženia zásielky na pošte, doručovanej poštou zmluvnej strane, alebo v ktorý je na zásielke, doručovanej poštou zmluvnej strane, preukázateľne zamestnancom pošty vyznačená poznámka, že „adresát sa odsťahoval“, „adresát je neznámy“ alebo iná poznámka podobného významu, ak sa súčasne takáto poznámka zakladá na pravde, alebo v prípade doručovania kuriérom alebo osobného doručovania aj deň, v ktorý zásielka nebola adresátovi doručená z dôvodu, že adresát nebol zastihnutý. Doručovanie kuriérom alebo osobné doručovanie môže byť uskutočnené iba počas pracovných dní a v čase od 8:00 do 17:00 hod.; to neplatí, ak adresát písomnosť prijme.
- Pre potreby doručovania prostredníctvom pošty sa použijú adresy sídiel zmluvných strán uvedené v záhlaví zmluvy, ibaže odosielajúcej zmluvnej strane adresát písomnosti písomne oznámil novú adresu sídla, prípadne inú novú adresu určenú na doručovanie písomností. V prípade akejkoľvek zmeny adresy určenej na doručovanie písomností na základe zmluvy alebo v súvislosti so zmluvou sa príslušná zmluvná strana zaväzuje o zmene adresy bezodkladne písomne informovať druhú zmluvnú stranu; v takomto prípade je pre doručovanie rozhodujúca nová adresa riadne oznámená zmluvnej strane pred odosielaním písomnosti.
- Zmluvné strany sa zároveň dohodli, že písomnosti týkajúce sa zániku zmluvy, alebo jednotlivej kúpnej zmluvy, musia byť doručované výhradne poštou ako doporučená zásielka, kuriérom alebo osobne.
- Kupujúci sa zaväzuje, že bez zbytočného odkladu po uzavretí zmluvy za účelom doručovania písomností (najmä objednávok) prostredníctvom elektronickej pošty písomne oznámi predávajúcemu adresu na zasielanie elektronickej pošty (e-mail), pokiaľ tieto informácie nie sú uvedené priamo v zmluve; na zmenu adresy na zasielanie elektronickej pošty (e-mail) sa primerane použije dojednanie zmluvných strán podľa bodu 2. druhá veta, vrátane textu za bodkočiarkou.
Čl. VI
Vyššia moc
- Nejde o porušenie zmluvy, ak predávajúci nemôže plniť svoje zmluvné povinnosti z dôvodu udalosti vyššej moci, za ktorú sa považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle povinnej strany a bráni jej v splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a že by v čase vzniku záväzku túto prekážku predvídala (ďalej len „udalosť vyššej moci“). Bez ohľadu na uvedené, za udalosť vyššej moci sa považuje vojna, celoštátny štrajk, zemetrasenie, záplava, požiare, teroristický útok, živelná pohroma, pandémia, nepredpokladané odstávky výrobných zariadení výrobcu alebo subdodávateľov, nepredpokladané a v čase objednania tovaru v zmysle zmluvy vopred neplánované zníženie alebo zastavenie výroby výrobcu alebo subdodávateľov, nepredpokladané zásadné zvýšenie cien vstupov. Účinky udalosti vyššej moci sú obmedzené iba na dobu, dokiaľ trvá prekážka, s ktorou sú tieto účinky spojené.
- V prípade, ak u predávajúceho nastane niektorý z prípadov vyššej moci, ktorý bude brániť predávajúcemu v plnení (splnení) jeho záväzku podľa tejto zmluvy, je o tom povinný bezodkladne informovať kupujúceho.
Čl. VII
Spoločné a záverečné ustanovenia
- Právne vzťahy zmluvou a týmito VOP neupravené sa riadia príslušnými ustanoveniami právnych predpisov Slovenskej republiky.
- Akákoľvek pohľadávka na zaplatenie zmluvnej pokuty podľa zmluvy vznikne len za podmienky, že dotknutá zmluvná strana písomne vyzve porušujúcu zmluvnú stranu na zaplatenie zmluvnej pokuty; táto pohľadávka je potom splatná v lehote uvedenej v písomnej výzve na zaplatenie zmluvnej pokuty. Zmluvné strany sa dohodli, že uplatnením nároku na zaplatenie zmluvnej pokuty podľa predchádzajúcej vety nie je dotknuté právo dotknutej zmluvnej strany na náhradu škody presahujúcej zmluvnú pokutu, ktorá vznikla v dôsledku porušenia povinnosti porušujúcej zmluvnej strany zabezpečenej zmluvnou pokutou.
- Predávajúci je oprávnený jednostranne zmeniť znenie týchto VOP. Predávajúci sa zaväzuje písomne informovať kupujúceho o zmene VOP najmenej 30 dní pred účinnosťou takejto zmeny. V prípade, ak kupujúci so zmenou VOP nesúhlasí, je povinný najneskôr do dňa predchádzajúcemu dňu účinnosti zmeny VOP doručiť predávajúcemu oznámenie o odstúpení od zmluvy. Zmluva sa v takom prípade automaticky zruší ku dňu predchádzajúcemu dňu účinnosti zmeny VOP. Pokiaľ kupujúci predávajúcemu riadne nedoručí oznámenie o odstúpení od VOP, platí, že zmenu VOP prijal a odo dňa účinnosti zmeny VOP sa nové znenie VOP stáva súčasťou zmluvy. Pre vylúčenie pochybností platí, že odstúpiť od zmluvy z dôvodu zmeny VOP, podľa tohto bodu, je kupujúci oprávnený vykonať výlučne v prípade, ak sa zmena VOP kupujúceho týka (tzn. v prípade zmien v oblasti veľkorozvozu, môže so zmenami nesúhlasiť len kupujúci, ktorý spadá pod veľkorozvoz). V prípade zmien VOP v prospech kupujúceho, predávajúci informuje kupujúceho o zmene VOP bez zbytočného odkladu po uskutočnení zmeny, pričom takáto zmena sa stáva voči kupujúcemu účinná dňom oznámenia zmeny VOP kupujúcemu a súčasne kupujúcemu nezakladá právo na ukončenie zmluvy.
- Kupujúci si je vedomý, že za účelom plnenia zmluvy poskytol alebo plánuje poskytnúť predávajúcemu osobné údaje svojich konateľov, zamestnancov alebo iných fyzických osôb (ďalej iba „dotknutá osoba“). Kupujúci sa zaväzuje a podpisom zmluvy potvrdzuje, že informoval všetky dotknuté osoby, ktorých osobné údaje poskytol alebo plánuje poskytnúť predávajúcemu o možnosti poskytnutia osobných údajov predávajúcemu, a tiež o náležitostiach spracovania osobných údajov predávajúcim v zmysle článku 14 ods. 1 až 4 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov. Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu na vyžiadanie potrebnú súčinnosť.
- Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP je príloha č. 1 – reklamačný list.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.12.2025
