VŠEOBECNÉ PODMIENKY VÝPOŽIČKY

Preambula

  1. Tieto Všeobecné podmienky výpožičky (ďalej len „VPV“) upravujú právne vzťahy spoločnosti ST. NICOLAUS Group a.s., so sídlom Trnavská cesta 100, 821 01 Bratislava – mestská časť Ružinov, identifikačné číslo 35 880 821, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel: Sa, vložka číslo: 3305/B (ďalej len „požičiavateľ“) a jej obchodných partnerov (ďalej len „vypožičiavateľ“ a spoločne s požičiavateľom ďalej len „zmluvné strany“) pri výpožičke hnuteľných vecí, ktoré požičiavateľ bezodplatne poskytuje vypožičiavateľovi (ďalej len „zmluva o výpožičke“) v súvislosti s dodávkami tovaru na základe rámcovej kúpnej zmluvy (alebo inej obdobnej zmluvy) uzavretej medzi zmluvnými stranami (ďalej len „kúpna zmluva”) ako aj v súvislosti s dodávkami tovaru na základe jednotlivých objednávok bez uzatvorenej kúpnej zmluvy.
  2. Zmluva o výpožičke podľa bodu 1. vzniká momentom podpisu preberacieho protokolu zmluvnými stranami (alebo ich splnomocnenými alebo poverenými zástupcami), predmetom ktorého bude potvrdenie fyzického odovzdania hnuteľnej veci, ktorá je predmetom výpožičky, požičiavateľom vypožičiavateľovi. Pokiaľ v preberacom protokole nie je  uvedené inak, má sa za to, že podmienky obsiahnuté v týchto VPV sa momentom podpisu preberacieho protokolu stávajú neod­deliteľnou súčasťou zmluvy o výpožičke. Odchylné písomné dojedna­nia zmluvných strán uvedené v preberacom protokole však majú pred­nosť pred zne­ním ob­chodných podmie­nok obsiahnutých v týchto VPV.

Čl. I

Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Požičiavateľ sa zaväzuje poskytnúť vypožičiavateľovi hnuteľnú vec špecifikovanú v preberacom protokole (ďalej len „vypožičaná vec” alebo „zariadenie“) a umožniť mu po dohodnutú dobu vypožičanú vec bezplatne užívať a vypožičiavateľ sa zaväzuje dodržiavať podmienky zapožičania a zároveň dodržiavať svoje povinnosti dohodnuté v kúpnej zmluve a/ alebo v preberacom protokole (vrátane jeho príloh).
  2. Vypožičiavateľ sa zaväzuje užívať vypožičanú vec výhradne v prevádzkarni uvedenej v preberacom protokole.
  3. Vypožičiavateľ sa zaväzuje, že vypožičanú vec neprenechá na užívanie tretej osobe.
  4. Vypožičiavateľ sa zaväzuje po celú dobu zapožičania udržiavať vypožičanú vec na vlastné náklady v stave spôsobilom na jej dohodnuté užívanie.
  5. Vypožičiavateľ sa zaväzuje, že počas celej doby zapožičania vypožičanej veci, bude vypožičanú vec užívať a na svoje náklady vykonávať jej pravidelnú dennú, týždennú a mesačnú údržbu v súlade s podmienkami (i) zmluvy o výpožičke, (ii) manuálom na obsluhu a údržbu vypožičanej veci (pokiaľ bol vypožičiavateľovi takýto požičiavateľom poskytnutý), (iii) pokynmi a inštrukciami, ktoré boli vypožičiavateľovi udelené počas inštalácie zariadenia (tzn. pred uzavretím zmluvy o výpožičke). Pokiaľ v týchto VPV nie je ďalej uvedené inak,  vypožičiavateľ sa zaväzuje na vlastné náklady vykonávať všetky zákonom predpísané a technickými normami vyžadované  revízie, posudzovania, certifikácie, atestácie a/ alebo kontroly vypožičanej veci stanovené príslušnými právnymi predpismi, ako aj plniť všetky povinnosti vyplývajúce požičiavateľovi ako vlastníkovi vypožičanej veci z príslušných právnych predpisov v súvislosti s prevádzkovaním vypožičanej veci v dohodnutej prevádzke.
  6. Podmienky užívania, údržby a opráv kávovarov sú uvedené v čl. II týchto VPV. Podmienky užívania, údržby a opráv PMX zariadení, chladiacich zariadení, výčapných zariadení a slnečníkov (ďalej len „ostatné zariadenia“) sú uvedené v čl. III týchto VPV.
  7. Vypožičiavateľ je povinný zabezpečiť, aby všetky osoby, ktoré zariadenie obsluhujú alebo vykonávajú jeho údržbu, boli riadne poučené o všetkých pravidlách užívania,  údržby a servisu zariadenia v zmysle zmluvy o výpožičke.  Vypožičiavateľ berie na vedomie, že v prípade nedodržania pravidiel užívania,  údržby a servisu zariadenia v zmysle zmluvy o výpožičke hrozí vznik škody na zariadení, ohrozenie bezpečnosti a plynulosti prevádzky požičiavateľa alebo zhoršenie kvalitatívnych parametrov produktov, ktoré sa na zariadení spracúvajú.
  8. Vypožičiavateľ je povinný vypožičanú vec chrániť pred poškodením, stratou alebo zničením. Vypožičiavateľ sa zaväzuje, že na vypožičanej veci nevykoná žiadne konštrukčné a ani vzhľadové zmeny. Vypožičiavateľ sa zaväzuje na svoje náklady uzavrieť poistenie pre prípad vzniku škody na vypožičanej veci a toto poistenie počas celého trvania  zmluvy o výpožičke udržiavať v platnosti. Vypožičiavateľ je kedykoľvek počas trvania zmluvy o výpožičke povinný na žiadosť požičiavateľa preukázať existenciu poistenia podľa predchádzajúcej vety.
  9. Zmluvné strany sa dohodli, že nebezpečenstvo škody na vypožičanej veci prechádza na vypožičiavateľa odovzdaním vypožičanej veci do užívania; nebezpečenstvo škody na vypožičanej veci prechádza späť na požičiavateľa až jej vrátením požičiavateľovi zo strany vypožičiavateľa. Vypožičiavateľ je povinný starať sa o to, aby na vypožičanej veci nevznikla škoda. Vypožičiavateľ je zodpovedný za všetky škody, ktoré spôsobí porušením svojich povinností podľa zmluvy o výpožičke, vrátane škôd vzniknutých v dôsledku konania jeho zamestnancov, subdodávateľov, odberateľov  a iných osôb, ktoré zariadenie používali alebo s ním akýmkoľvek spôsobom prišli do styku. Vypožičiavateľ však nezodpovedá za škodu (poruchu) na vypožičanej veci, ak užíval vypožičanú vec v súlade s dohodnutými podmienkami a ak tejto škode (poruche) došlo z dôvodu, ktorý má pôvod v samotnej vypožičanej veci.  
  10. Požičiavateľ je oprávnený kedykoľvek vstupovať do priestorov vypožičiavateľa za účelom kon­tro­ly, či vypožičiavateľ užíva vypožičanú vec v súlade s podmienkami dohodnutými v zmluve o výpožičke; kontrolu bude požičiavateľ vykonávať tak, aby jej výko­nom neob­medzoval vypožičiavateľa neprimeraným spôsobom.
  11. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade, ak vypožičiavateľ poruší ktorýkoľvek zo svojich záväzkov podľa bodov 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 13. a 14. tohto článku, zaplatí požičiavateľovi zmluvnú pokutu
  12. vo výške 500 EUR (slovom päťsto euro), ak je predmetom zapožičania výčapné zariadenie, PMX zariadenie alebo kávovar,
  13. vo výške 200 EUR (slovom dvesto euro), ak je predmetom zapožičania chladiace zariadenie,
  14. vo výške 100 EUR (slovom sto euro), ak je predmetom zapožičania iná vypožičaná vec ako zariadenia uvedené v písm. a) a b), a to za každý jednotlivý prípad jeho poru­šenia; tým nie je dotknuté právo na náhradu škody.
  15. Pohľadávka podľa bodu 11. vznikne len za podmienky, že požičiavateľ písomne vyzve vypožičiavateľa na zapla­tenie zmluvnej pokuty, pričom táto pohľadávka je potom splatná v lehote uve­denej v písomnej výzve na za­platenie zmluvnej pokuty. Uplatnením zmluvnej pokuty nie je dotknuté právo požičiavateľa na náhradu škody vzniknutej v dôsledku porušenia povinnosti vypožičiavateľa zabezpečenej zmluvnou pokutou, a to v celom jej rozsahu, ako aj povinnosť vypožičiavateľa splniť si povinnosť zabezpečenú zmluvnou pokutou. Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknuté ani právo požičiavateľa na odstúpenie od zmluvy o výpožičke, ak nesplnenie povinnosti zabezpečenej zmluvnou pokutou, je zároveň dôvodom na odstúpenie od zmluvy o výpožičke.
  16. Vypožičiavateľ sa zaväzuje zabezpečiť, aby po celú dobu, po ktorú má vypožičanú vec u seba, bolo táto viditeľne označená ako vec, ktorá je vo výlučnom vlastníctve požičiavateľa a je povinný zabrániť tomu, aby bola vypožičaná vec akokoľvek postihnutá zo strany tretích osôb vrátane orgánov verejnej moci z dôvodov na strane vypožičiavateľa, najmä z dôvodov neplnenia záväzkov vypožičiavateľa.
  17. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade, ak bude voči vypožičiavateľovi začaté exekučné konanie alebo začaté konkurzné alebo reštrukturalizačné konanie, zaväzuje sa vypožičiavateľ bez zbytočného odkladu písomne informovať o tejto skutočnosti požičiavateľa a zároveň sa zaväzuje písomne informovať príslušného súdneho exekútora alebo príslušného správcu o tom, že vlastníkom vypožičanej veci je požičiavateľ.

II

Prevádzka, údržba a servis kávovarov

  1. Prevádzka a  pravidelná údržba kávovarov
    1. Okrem čl. I, bodu 5. sa vypožičiavateľ zaväzuje užívať kávovar a zabezpečovať jeho údržbu v súlade s Pravidlami užívania a údržby kávovarov, ktoré tvoria prílohu č. 1 týchto VPV.
    1. Vypožičiavatelia môžu kontaktovať požičiavateľa na telefónnom čísle +421 905 516 037 s akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa užívania a údržby kávovarov (ďalej len „hot-line-kávovary“). Požičiavateľ je povinný zabezpečiť, aby hot-line-kávovary bol pre vypožičiavateľov dostupný vždy v pracovné dni od 8.00 do 18.00.
  • Vykonávanie pravidelných preventívnych technických prehliadok kávovarov (ďalej len “preventívne prehliadky kávovarov”)
    • Požičiavateľ sa zaväzuje pre vypožičiavateľa zabezpečiť vykonávanie preventívnych prehliadok kávovarov, ktoré pozostávajú najmä z nasledujúcich úkonov:
  • čistenie sparovacej jednotky, čistenie mliečnych ciest, odvápnenie kávovaru a meranie tvrdosti vody v prípade automatických kávovarov a
  • meranie tvrdosti vody na výstupe, kontrola poistného a odvzdušňovacieho ventilu,  vyčistenie hlavy kávovaru, výmena tesnenia hlavy kávovaru, výmena sitiek v pákach kávovaru, vyčistenie pák kávovaru, kontrola tesnosti ramienka v kĺbe trysky, kontrola sitka výdaja horúcej vody, vyčistenie parných trysiek, vizuálna kontrola teploty a tlaku kávovaru, vyčistenie montážneho priestoru, umytie násypky a čistenie mlynčeka pomocou chémie v prípade pákových kávovarov.
    • Požičiavateľ je povinný zabezpečiť, aby preventívna prehliadka kávovaru bola vykonaná u vypožičiavateľa 4-krát za kalendárny rok v prípade automatických kávovarov a 2-krát za kalendárny rok v prípade pákových kávovarov. Požičiavateľ je povinný vypožičiavateľa kontaktovať a operatívne sa s ním dohodnúť na presnom termíne vykonania preventívnej prehliadky kávovaru najneskôr v lehote 7 dní pred jej plánovaným uskutočnením.
    • Náklady na preventívne prehliadky kávovaru znáša vypožičiavateľ.
    • Pokiaľ počas výkonu preventívnej prehliadky kávovaru bude identifikovaný výskyt poškodenia, vady alebo poruchy kávovaru, primerane sa uplatní postup podľa bodu 3.
  • Spoločné ustanovenia týkajúce sa kávovarov
    • Požičiavateľ zabezpečí výkon preventívnych prehliadok, servisu kávovaru a tiež inštaláciu kávovaru pri uzavretí zmluvy o výpožičke, ako aj odinštaláciu kávovaru po skončení zmluvy o výpožičke, prostredníctvom tretej osoby – spoločnosti coffee manager s. r. o., so sídlom Roľnícka 9382/311, 831 07 Bratislava – mestská časť Vajnory, identifikačné číslo 52 113 981, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 133849/B (ďalej len „servisná spoločnosť – kávovary“).
    • Pokiaľ ďalej nie je uvedené inak, servisná spoločnosť-kávovary vystupuje, pri vykonávaní všetkých úkonov týkajúcich sa kávovarov, ako subdodávateľ požičiavateľa a koná v mene a na účet požičiavateľa, tzn. na úkony servisnej spoločnosti-kávovary sa hľadí, ako keby boli vykonané priamo požičiavateľom. Pre vylúčenie pochybností platí, že akékoľvek nároky vypožičiavateľa vzniknuté v súvislosti s činnosťou servisnej spoločnosti-kávovary sa považujú za nároky voči požičiavateľovi.
    • Odchylne od bodu 4.2. sa postupuje pri výkone preventívnych prehliadok kávovarov, ktoré servisná spoločnosť- kávovary poskytuje, vo svojom mene a na svoj účet, priamo vypožičiavateľovi. V súvislosti s výkonom preventívnych prehliadok kávovarov podľa predchádzajúcej vety, požičiavateľ v zmysle ust. §  531 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, na seba preberá akékoľvek záväzky servisnej spoločnosti-kávovary voči vypožičiavateľovi vyplývajúce zo zodpovednosti servisnej spoločnosti-kávovary za vady a zodpovednosti za škodu, ktoré môžu vzniknúť v súvislosti s výkonom preventívnych prehliadok kávovarov a vypožičiavateľ s týmto prevzatím záväzkov požičiavateľom súhlasí. Akékoľvek nároky vypožičiavateľa vzniknuté voči servisnej spoločnosti-kávovary z titulu podľa predchádzajúcej vety sa považujú za nároky voči požičiavateľovi.
    • Ceny  za preventívne prehliadky kávovarov spolu s platobnými podmienkami sú uvedené v cenníku servisnej spoločnosti-kávovary, ktorý tvorí prílohu č. 2 týchto VPV.

III.

Prevádzka, údržba a servis ostatných zariadení

  1. Prevádzka a údržba ostatných zariadení
    1. Okrem čl. I, bodu 5. sa vypožičiavateľ zaväzuje užívať ostatné zariadenie a zabezpečovať jeho údržbu v súlade s:
  2. Pravidlami užívania a údržby PMX zariadení, ktoré tvoria prílohu č. 3 týchto VPV,
  3. Pravidlami užívania a údržby chladiacich zariadení, ktoré tvoria prílohu č. 4 týchto VPV,  
  4. Pravidlami užívania a údržby výčapných zariadení, ktoré tvoria prílohu č. 5 týchto VPV,
  5. Pravidlami užívania a údržby slnečníkov, ktoré tvoria prílohu č. 6 týchto VPV.  
  • Vykonávanie pravidelných preventívnych technických prehliadok PMX  zariadení
    • Požičiavateľ sa zaväzuje pre vypožičiavateľa zabezpečiť vykonanie preventívnych prehliadok PMX  zariadenia, ktoré pozostávajú najmä z nasledujúcich úkonov: čistenie zrážnika, zdemontovanie narážacích hlavíc, prepláchnutie vedení sanitačnou nádobou s sanitačným roztokom cez TEST funkciu, opláchnutie vonkajších častí narážačov teplou vodou, odstránenie nečistôt, ostriekanie prípravkom na báze chlóru, opláchnutie studenou vodou, výmena filtračnej vložky vody.
    • Požičiavateľ je povinný zabezpečiť, aby preventívna prehliadka PMX zariadenia bola vykonaná u vypožičiavateľa 2–krát za kalendárny rok. Požičiavateľ je povinný vypožičiavateľa kontaktovať a operatívne sa s ním dohodnúť na presnom termíne vykonania preventívnej prehliadky PMX zariadenia najneskôr v lehote 7 dní pred jej plánovaným uskutočnením.
    • Náklady na preventívne prehliadky PMX zariadenia znáša požičiavateľ.  
    • Pokiaľ počas výkonu preventívnej prehliadky PMX zariadenia bude identifikovaný výskyt poškodenia, vady alebo poruchy PMX zariadenia, primerane sa uplatní postup podľa bodu 3.
  • Vykonávanie opráv nefunkčného, poškodeného alebo vadného ostatného zariadenia (ďalej len „servis ostatného zariadenia“)
    • V prípade výskytu poruchy, poškodenia alebo vady ostatného zariadenia je vypožičiavateľ povinný takúto skutočnosť bezodkladne hlásiť požičiavateľovi, a to osobne, e-mailom na e-mailovej adrese:  zakaznickalinka@nicolaus.sk alebo telefonicky na telefónnom čísle +421 905 799 100. Vypožičiavateľ môže poruchu, poškodenia alebo vadu ostatného zariadenia nahlásiť aj priamo zodpovednému obchodnému zástupcovipožičiavateľa.
    • Na základe hlásenia podľa bodu 3.1. a za predpokladu, že poruchu, poškodenie a/a lebo vadu  nie je možné odstrániť jednoduchým zásahom na základe telefonickej alebo e-mailovej inštrukcie požičiavateľa, je požičiavateľ povinný vykonať servisný zásah u vypožičiavateľa. V prípade ak vypožičiavateľ zadá požiadavku na vykonanie servisu ostatného zariadenia počas pracovných dní v čase od 8.00 do 16.30, požičiavateľ je povinný vykonať servis u vypožičiavateľa najneskôr do 72 hodín. Požiadavka na vykonanie servisu ostatného zariadenia zadaná po 18.00 pracovného dňa, ako aj požiadavka na vykonanie servisu zadaná v dňoch pracovného pokoja, alebo vo sviatky, sa považuje za doručenú o 8.00 najbližšieho nasledovného pracovného dňa.
    • Presný deň a čas vykonania servisného zásahu bude dohodnutý medzi vypožičiavateľom a požičiavateľom.
    • Požičiavateľ nie je povinný vykonať servis ostatného zariadenia v lehote podľa bodu 3.2. výlučne z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je preukázateľne objektívne schopný servis ostatného zariadenia v požadovanom mieste a/ alebo čase poskytnúť. V takom prípade je požičiavateľ povinný dohodnúť sa s vypožičiavateľom na inom termíne vykonania servisu ostatného zariadenia. Pokiaľ to povaha poruchy, poškodenia alebo vady ostatného zariadenia dovoľuje, požičiavateľ vykoná opravu priamo počas servisného zásahu.
    • Pokiaľ  povaha poruchy, poškodenia alebo vady ostatného zariadenia nedovoľuje jej odstránenie priamo na mieste servisného zásahu, požičiavateľ ostatné zariadenie odinštaluje a servis vykoná vo svojich priestoroch. V takomto prípade má vypožičiavateľ právo na bezodplatné zapožičanie náhradného zariadenia až do času vykonania opravy zariadenia s poruchou.
    • Požičiavateľ je povinný o každom servisnom zásahu vyhotoviť  servisný list, ktorý bude obsahovať minimálne nasledovné údaje: 
  • označenie vypožičiavateľa,
  • mená servisných pracovníkov požičiavateľa,
  • špecifikácia poruchy, poškodenia alebo vady,
  • určenie pravdepodobného dôvodu vzniku poruchy, poškodenia alebo vady a skutočnosti, kto za takúto poruchu, poškodenie alebo vadu zodpovedá,
  • dátum a čas začatia a skončenia servisného zásahu,
  • popis vykonaných prác a zoznam použitých náhradných dielov, 
  • fotodokumentácia,
  • podpis osôb oprávnených konať za zmluvné strany.
    • Pokiaľ požičiavateľ nebude schopný v servisnom liste identifikovať presné určenie skutočností podľa bodu 3.6. písm. d), je požičiavateľ povinný tieto skutočnosti oznámiť vypožičiavateľovi najneskôr do 5 pracovných dní od konca mesiaca, v ktorom bol predmetný servisný zásah vykonaný.
    • V prípade ak porucha, poškodenie alebo vada ostatného zariadenia vznikli ako následok výrobnej vady, nevykonania pravidelnej preventívnej prehliadky PMX zariadenia, alebo ako následok bežného opotrebenia ostatného zariadenia, náklady na opravu, vrátane nákladov na náhradné diely, znáša v celom rozsahu požičiavateľ.
    • V prípade ak porucha, poškodenie alebo vada ostatného zariadenia vznikli ako následok porušenia povinností vypožičiavateľa súvisiacich s prevádzkou alebo údržbou ostatného zariadenia, náklady na opravu, vrátane nákladov na náhradné diely, znáša v celom rozsahu vypožičiavateľ. Náklady na opravu ostatného zariadenia podľa tohto bodu budú zodpovedať trhovým cenám.  Náklady na opravu kávovaru je vypožičiavateľ povinný požičiavateľovi uhradiť na základe faktúry vystavenej požičiavateľom, ktorej splatnosť nastáva momentom doručenia faktúry vypožičiavateľovi. Vypožičiavateľ týmto v zmysle zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v platnom znení, súhlasí s tým, aby požičiavateľ, podľa svojho uváženia, mohol vystaviť  faktúru aj v elektronickej forme vo formáte pdf. (ďalej len „elektronická faktúra“) a aby takto vystavenú faktúru vypožičiavateľovi doručil prostredníctvom elektronickej pošty, a to na e-mailovú adresu vypožičiavateľa uvedenú v protokole o odovzdaní zariadenia, v kúpnej zmluve, alebo na inú e-mailovú adresu, ktorú vypožičiavateľ oznámi požičiavateľovi. Vypožičiavateľ je povinný bezodkladne informovať požičiavateľa o akýchkoľvek zmenách, ktoré by mohli mať vplyv na doručovanie elektronických faktúr, najmä o zmene e-mailovej adresy.
  • Spoločné ustanovenia týkajúce sa ostatných zariadení
    • Požičiavateľ môže zabezpečiť výkon preventívnych prehliadok PMX zariadení, servisu ostatných zariadení, ako aj inštalácie ostatných zariadení pri uzavretí zmluvy o výpožičke a odinštalácie ostatných zariadení po skončení zmluvy o výpožičke, aj prostredníctvom požičiavateľom určenej odborne spôsobilej tretej osoby (ďalej len „servisná spoločnosť – ostatné zariadenia“).
    • Servisná spoločnosť – ostatné zariadenia vystupuje pri akýchkoľvek úkonoch voči vypožičiavateľovi ako subdodávateľ požičiavateľa a koná v mene a na účet požičiavateľa, tzn. na úkony servisnej spoločnosti – ostatné zariadenia sa hľadí, ako keby boli vykonané priamo požičiavateľom. Pre vylúčenie pochybností platí, že akékoľvek nároky vypožičiavateľa vzniknuté v súvislosti s činnosťou servisnej spoločnosti – ostatné zariadenia sa považujú za nároky voči požičiavateľovi.

Čl. IV

Doba zapožičania

  1. Zmluvné strany sa dohodli, že zapožičanie trvá po dobu trvania kúpnej zmluvy. V prípade vypožičiavateľa, ktorý nemá s požičiavateľom uzatvorenú kúpnu zmluvu je zapožičanie uzatvorené na dobu neurčitú.
  2. Zmluva o výpožičke môže zaniknúť písomnou dohodou zmluvných strán, výpoveďou, odstúpením alebo automaticky spoločne so zánikom kúpnej zmluvy.
  3. Požičiavateľ je oprávnený od zmluvy o výpožičke odstúpiť, ak:
  4. vypožičiavateľ užíva vypožičanú vec v rozpore s podmienkami uvedenými v zmluve o výpožičke;
  5. vypožičiavateľ poruší niektorý iný záväzok vyplývajúci z podmienok uvedených v zmluve o výpožičke, najmä neodoberie dohodnuté minimálne množstvo tovaru podľa prílohy preberacieho protokolu;
  6. vypožičiavateľ poruší záväzok vyplývajúci z kúpnej zmluvy, najmä neodoberie dohodnuté množstvo tovaru;
  7. ak vypožičiavateľ prevádzkuje dohodnutú prevádzku len časť kalendárneho roka (ďalej len „určené obdobie“), čiže sa jedna o sezónnu prevádzku, a určené obdobie uplynulo;
  8. bude v zmysle príslušných právnych predpisov vyhlásený na majetok vypožičiavateľa konkurz alebo ak bude povolená reštrukturalizácia alebo ak vznikne reálna hrozba oprávneného konkurzu na majetok vypožičiavateľa alebo oprávnená hrozba reštrukturalizácie, a to z dôvodu existencie zákonných podmienok pre začatie konkurzného konania alebo konania o reštrukturalizácii podľa účinnej právnej úpravy;
  9. bol voči vypožičiavateľovi podaný návrh na vykonanie exekúcie podľa zákona č. 233/1995 Z. z. o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti (Exekučný poriadok) v znení neskorších predpisov.
  10. Odstúpenie požičiavateľa od zmluvy o výpožičke musí mať písomnú formu, musí byť doručené vypožičiavateľovi a musí byť v ňom uvedený aj konkrétny dôvod odstúpenia, inak je neplatné. Odstúpením od zmluvy o výpožičke zmluva o výpožičke (zapožičanie) zaniká odo dňa doručenia odstúpenia vypožičiavateľovi.
  11. Zmluvu o výpožičke može vypovedať ktorákoľvek zmluvná strana z aké­hokoľvek dô­vodu alebo bez udania dôvodu. Výpovedná doba je jeden mesiac. Výpoveď musí mať písomnú for­mu a musí byť doručená druhej zmluvnej strane, inak je neplatná. Výpovedná doba začne plynúť prvým dňom nasledujúceho kalendárneho mesiaca po doručení vý­po­vede druhej zmluvnej strane a uplynie posledným dňom príslušného kalendárneho mesiaca.  
  12. Vypožičiavateľ sa zaväzuje, že najneskôr do troch pracovných dní po skončení doby zapožičania odovzdá požičiavateľovi vypožičanú vec v stave, v akom ju prevzal, s prihliadnutím na jej obvyklé opotrebenie. Zmluvné strany sa dohodli, že vypožičiavateľ nie je povinný vrátiť vypožičanú vec do pôvodného stavu, ak zmeny na vypožičanej veci vykonal s predchádzajúcim písomným súhlasom požičiavateľa; to neplatí, ak došlo k ukončeniu zmluvy o výpožičke na základe odstúpenia požičiavateľa z dôvodov porušenia povinnosti vypožičiavateľom. Zmluvné strany vyhotovia o odov­zdaní a prevzatí vypožičanej veci po skončení jednotlivej zmluvy o výpožičke zápis, ktorý bude obsahovať:
  13.  dátum a miesto odovzdania a prevzatia vypožičanej veci,
  14.  popis stavu vypožičanej veci, jej funkčnosti a prípadných zistených zjavných vád,
  15.  iné skutočnosti, ktorých vyznačenie požaduje niektorá zo zmluvných strán a
  16. podpisy zmluvných strán potvrdzujúce odovzdanie a prevzatie vypožičanej veci. 
  17. Zmluvné strany sa dohodli, že prevzatie a podpísanie preberacieho protokolu pri vrátení vypožičanej veci zo strany požičiavateľa, nezbavuje vypožičiavateľa zodpovednosti za akékoľvek skryté vady alebo škody na vypožičanej veci.
  18. Zmluvné strany  sa dohodli, že v prípade, ak je vypožičiavateľ povinný vrátiť požičiavateľovi vypožičanú vec podľa zmluvy o výpožičke z iného dôvodu ako z dôvodu uplynutia doby zapožičania (bod 1. tohto článku VPV), požičiavateľ je oprávnený (nie však povinný) uplatniť si voči vypožičiavateľovi nárok na náhradu nákladov na opravu (repas) vypožičanej veci, pričom požičiavateľ má v takom prípade nárok na paušálnu náhradu nákladov
  19. vo výške 500 EUR, ak je predmetom zapožičania kávovar alebo PMX zariadenie,
  20. vo výške 100 EUR, ak je predmetom zapožičania výčapné zariadenie,
  21. vo výške 50 EUR, ak je predmetom zapožičania iná vypožičaná vec ako zariadenia uvedené v písm. a) a b)

a zároveň nárok na náhradu preukázaných nákladov prevyšujúcich túto paušálnu náhradu.

Čl. V

Doručovanie písomností

  1. Zmluvné strany sa dohodli, že akákoľvek písomnosť doručovaná v súvislosti so zmluvou o výpožičke, sa považuje za doručenú druhej zmluvnej strane v prípade doručovania prostredníctvom
  2. elektronickej pošty (e-mail) dňom jej odoslania, ak sa nepreukáže opak; alebo
  3. pošty, kuriérom alebo v prípade osobné doručovania, doručením písomnosti adresátovi s tým, že v prípade doručovania prostredníctvom pošty musí byť písomnosť zaslaná doporučene s doručenkou preukazujúcou doručenie na adresu určenú podľa bodu 2. tohto článku. V prípade doručovania inak ako poštou, je možné písomnosť doručovať aj na inom mieste ako na adrese určenej podľa bodu 2. tohto článku, ak sa na tomto mieste zmluvná strana v čase doručenia zdržuje. Za deň doručenia písomností sa považuje aj tretí deň odo dňa uloženia zásielky na pošte, doručovanej poštou zmluvnej strane, alebo v ktorý je na zásielke, doručovanej poštou zmluvnej strane, preukázateľne zamestnancom pošty vyznačená poznámka, že „adresát sa odsťahoval“, „adresát je neznámy“ alebo iná poznámka podobného významu, ak sa súčasne takáto poznámka zakladá na pravde, alebo v prípade doručovania kuriérom alebo osobného doručovania aj deň, v ktorý zásielka nebola adresátovi doručená z dôvodu, že adresát nebol zastihnutý. Doručovanie kuriérom alebo osobné doručovanie môže byť uskutočnené iba počas pracovných dní a v čase od 8:00 do 17:00 hod.; to neplatí, ak adresát písomnosť prijme.
  4. Pre potreby doručovania prostredníctvom pošty sa použijú adresy sídiel zmluvných strán uvedené v preberacom protokole, ibaže odosielajúcej zmluvnej strane adresát písomnosti písomne oznámil novú ad­resu sídla, prípadne inú novú adresu určenú na doručovanie písomností. V prípade akejkoľvek zmeny adresy určenej na doručovanie písomností na základe zmluvy o výpožičke alebo v súvislosti so zmluvou o výpožičke sa príslušná zmluvná strana zaväzuje o zmene adresy bezodkladne písomne informovať druhú zmluvnú stranu; v takomto prípade je pre doručovanie rozhodujúca nová adresa riadne oznámená zmluvnej strane pred odosielaním písomnosti.
  5. Zmluvné strany sa zároveň dohodli, že písomnosti týkajúce sa zániku alebo zmeny zmluvy o výpožičke musia byť doručované výhradne poštou ako doporučená zásielka, kuriérom  alebo osobne.
  6. Vypožičiavateľ sa zaväzuje, že bez zbytočného odkladu po uzavretí zmluvy o výpožičke, za účelom doručovania písomností prostredníctvom elektronickej pošty, písomne oznámi požičiavateľovi adresy elektronickej pošty (e-mail); na zmenu elektronickej pošty (e-mail) sa primerane použije dojednanie podľa bodu 2. druhá veta, vrátane textu za bodkočiarkou.

Čl. VI

Povinnosť mlčanlivosti

  1. Zmluvné strany sa zaväzujú zachovávať mlčanlivosť o dôverných informáciách týkajúcich sa  jednotlivých podmienkach dodávok tovaru vypožičiavateľovi, zmluvy o výpožičke, vrátane jej príloh, prípadne dodatkov, rokovaní o  zmluve o výpožičke a o dôverných informáciách týkajúcich sa zmluvných strán; tento záväzok zmluvných strán nie je časovo obmedzený.
  2. Dôvernými informáciami sa na účely týchto VPV rozumejú akékoľvek skutočnosti, informácie a údaje, týkajúce sa zmluvy o výpožičke, jednotlivých kúpnych zmlúv, vrátane ich príloh, prípadných dodatkov, rokovaní o zmluve o výpožičke, prípadných rokovaní ohľadne jednotlivých kúpnych zmlúv, ich prílohách alebo dodatkoch a týkajúcich sa zmluvných strán, alebo s nimi súvisiace, s výnimkou:

a)  informácií, ktoré sú v deň uzavretia zmluvy o výpožičke verejne známymi alebo ktoré sa už v tento deň dali zadovážiť z bežne dostupných zdrojov,

b)  informácií, ktoré sa stali po dni uzavretia zmluvy o výpožičke verejne známymi alebo ktoré sa po tomto dni už dajú zadovážiť z bežne dostupných zdrojov, a to inak než v dôsledku porušenia povinnosti zmluvnej strany zachovávať mlčanlivosť podľa tohto článku,

c)  informácií, z ktorých povahy vyplýva, že zmluvná strana nemá záujem o ich utajenie, ak ich zmluvná strana výslovne neoznačila za dôverné,

(ďalej len „dôverné informácie“).

  • Povinnosť zachovávať mlčanlivosť o dôverných informáciách sa nevzťahuje:

a)  na prípady, ak zmluvná strana zverejnila dôverné informácie s predchádzajúcim písomným súhlasom druhej zmluvnej strany,

b)  na prípady, keď na základe zákona vznikne zmluvnej strane povinnosť poskytnúť dôverné informácie. Dotknutá zmluvná strana je povinná písomne informovať druhú zmluvnú stranu o vzniku povinnosti poskytnúť dôverné informácie na základe zákona a o spôsobe a rozsahu, akým, resp. v akom ju plnila,

c)  na prípady, ak zmluvná strana použila potrebné informácie alebo dokumenty v prípadných súdnych, rozhodcovských, správnych a iných konaniach ohľadom práv a povinností vyplývajúcich z tejto zmluvy alebo s nimi súvisiacich.

  • Zmluvné strany sa zaväzujú, že dôverné informácie bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej zmluvnej strany ďalej neposkytnú tretím osobám a ani neumožnia prístup tretích osôb k dôverným informáciám. Za tretie osoby sa však nepokladajú členovia orgánov zmluvných strán, zamestnanci alebo iné poverené osoby zmluvných strán, audítori alebo právni a iní poradcovia zmluvných strán, ktorí sú viazaní ohľadne im sprístupnených dôverných informácii povinnosťou mlčanlivosti na základe zákona alebo zmluvy, ako aj iné osoby, ktorým je potrebné poskytnúť dôverné informácie za účelom riadneho splnenia povinností vyplývajúcich z tejto zmluvy.
  • Zmluvné strany sa zároveň zaväzujú, že priamo a ani prostredníctvom inej osoby nepoužijú dôverné informácie v rozpore s ich účelom pre seba alebo pre inú osobu alebo v rozpore so záujmami druhej zmluvnej strany.

Čl. VII

Spoločné a záverečné ustanovenia

  1. Právne vzťahy zmluvy o výpožičke neupravené v preberacom protokole alebo v týchto VPV sa riadia príslušnými ustanoveniami právnych predpisov Slovenskej republiky.
  2. VPV nadobúdajú účinnosť ich prijatím požičiavateľom a voči vypožičiavateľovi dňom účinnosti zmluvy o výpožičke, ktorej neoddeliteľnú prílohu tvoria.
  3. Požičiavateľ je oprávnený jednostranne zmeniť znenie týchto VPV. Požičiavateľ sa zaväzuje písomne informovať vypožičiavateľa o zmene VPV najmenej 30 dní pred účinnosťou takejto zmeny. V prípade, ak vypožičiavateľ so zmenou VPV nesúhlasí, je povinný najneskôr do dňa predchádzajúceho dňu účinnosti zmeny VPV doručiť požičiavateľovi oznámenie o nesúhlase so zmenou VPV. Zmluva o výpožičke sa v takom prípade automaticky zruší ku dňu predchádzajúcemu dňu účinnosti zmeny VPV. Pokiaľ vypožičiavateľ požičiavateľovi riadne nedoručí svoj nesúhlas so zmenou VPV, platí, že túto zmenu prijal a odo dňa účinnosti zmeny VPV sa nové znenie VPV stáva súčasťou zmluvy o výpožičke. Pre vylúčenie pochybností platí, že nesúhlas so zmenou VPV podľa tohto bodu je vypožičiavateľ oprávnený oznámiť požičiavateľovi výlučne v prípade, ak sa zmena VPV týka druhu zariadenia, ktoré bolo vypožičiavateľovi vypožičané. V prípade zmien VPV v prospech vypožičiavateľa, požičiavateľ  informuje vypožičiavateľa o zmene VPV bez zbytočného odkladu po uskutočnení zmeny, pričom takáto zmena sa stáva voči vypožičiavateľovi účinná dňom oznámenia zmeny VPV vypožičiavateľovi a súčasne vypožičiavateľovi nezakladá právo na ukončenie zmluvy o výpožičke.
  4. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VPV sú nasledovné prílohy (zverejnené na webovom sídle požičiavateľa www.nicolaus.sk): 
  5. Príloha č. 1 – Pravidlá užívania a údržby kávovarov,
  6. Príloha č. 2 – Cenník servisnej spoločnosti-kávovary – preventívne prehliadky kávovarov,
  7. Príloha č. 3 – Pravidlá užívania a údržby PMX zariadení,
  8. Príloha č. 4 – Pravidlá užívania a údržby chladiacich zariadení,
  9. Príloha č. 5 – Pravidlá užívania a údržby výčapných zariadení,
  10. Príloha č. 6 – Pravidlá užívania a údržby slnečníkov.
  11. Aktuálne znenie VPV je zverejnené na webovom sídle požičiavateľa: www.nicolaus.sk
  12. Tieto VPV  nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 15. 7. 2025, s výnimkou článku VII, bod 3., ktorý nadobúda voči vypožičiavateľovi účinnosť už dňom doručenia oznámenia o zmene VPV vypožičiavateľovi. Pre vylúčenie pochybností platí, že odchylná úprava účinnosti článku VII, bod 3. sa nevzťahuje na vypožičiavateľov, ktorí uzavreli zmluvu o výpožičke po dni účinnosti týchto VPV, tzn. po 15. 7. 2025.